2011. december 26., hétfő

Another Way Interjú

Az elmúlt években rengeteg dolog történt az Another Way körül, el is vesztettem a fonalat kb 2 éve. Ezért írtam Gidáéknak, hogy dobjunk már össze egy interjút, tisztázzunk pár dolgot. Sajnos személyes beszélgetést nem tudtunk összehozni, így villámpostán tettem föl a kérdéseimet. Külön-külön válaszoltak a faszik, így több átfedés is van a válaszokban, de nem akartam csinosítgatni és átírni a beszélgetést.

Nem kérek bemutatkozást, mert aki ezt olvassa úgy is képbe van veletek kapcsolatban. Csak egy kérdésem lenne: mi van veletek?

Máté: Jelenleg aktívan koncertezünk most hármas felállásban, ami annyit jelent, hogy Gida, Bandi illetve Máté felállásban. Tomi nyár közepén jön vissza az Usából, s remélhetőleg már újra négyen nyomatjuk onnantól kezdve. A nyár a nótaírással, s pár bulival fog eltelni. Elvileg ősz-tél fele adjuk ki az újabb anyagunkat.

Bandi: Mostanában nem sok, koncertezünk és gyártjuk az új lemezt. Tomi jelenleg az USA-ban tartózkodik, ösztöndíjasként. A banda másik három tagja dolgozik.

Gida: Köszi a kérdést, megvagyunk. Kijött tavaly az első komplett lemezünk amire nagyon jó kritikákat kaptunk többnyire. Túl vagyunk egy baromi jó turnén, amit a Yack zenekarral közösen toltunk végig és ezúton is nagyon köszönjük nekik az egészet! Koncertezgetünk mindenfelé. Pörgünk, amennyire tudunk. Az idén lesz 8 éves az A.W. Meg kellene ünnepelni valahogyan.

Tomi: Jelenleg Bandi, Gida és Máté viszi a zenekart, mert én tavaly nyár óta külföldön élek, egész pontosan Milwaukee-ban, az Usában dolgozom egy egyetemen. Pár hét múlva hazaköltözöm, és akkor zenélek én is tovább a többiekkel. A zenekar az folyamatosan működött persze, most Máté vette át a gitárt, korábban volt, hogy Gida gitározott. Volt rengeteg koncert ez idő alatt is, és tavasszal a Jackkel egy német-cseh turnét is nyomattak a srácok, ami úgy hallottam, hogy jól sült el...

Nagyon furcsa lett az utolsó lemez. Zaklatott és szomorú, alig bírtam először végighallgatni. Milyen lett szerintetek így utólag?

Máté: Igen, sokan azt mondták, hogy ez a lemez lett a legsötétebb az Aw lemezek közül. Én is így érzem, bár az is igaz, hogy én csak ezt a lemezt vettem fel a srácokkal. Utólag is azt tudom mondani, hogy nagyon büszke vagyok rá, remekül reprezentálják a számok a lelkiállapotunkat és a hozzáállásunkat a világhoz. Kritikus is, negatív is, de élet igenlő is egyben.

Gida: Nekem a totális kedvencem a sajátok közül. Sok munka van benne. Teljesen beleadtuk azokat a dolgokat, amiket átéltünk az utóbbi időkben. Nagyon személyes az egész és ez által totál őszinte. Nincs semmi szarozás meg illeszkedés semmilyen skatulyába. Nem volt szempont senkinek megfelelni ezzel az anyaggal, mint ahogy eddig egyikkel sem.

Bandi: Zaklatott, szomorú és iszonyatosan indulatos. Én személy szerint büszke vagyok rá. A visszajelzések alapján rengeteg embernél totálisan betalált a Holtágak az Ártérben és ha nagy ritkán meghallgatom, engem is teljesen képes letaglózni. Olyan lett, amilyennek akartuk. Az egész lemez egy nagy szimbolizmus, de a címre különösen büszke vagyok. Ezzel, hogy Holtágak az Ártérben, három szóban elmondtam mindent. Akinek van kedve és ideje, gondoljon utána, mit is akar jelenteni. Szerintem, ha valaki zenél, akkor a zenéjével ideális esetben megüt egy egyéni hangot, ezáltal belekerül a zenéjébe a szíve és a lelke. Ha a mi szívünk is lelkünk olyan, mint a zene, amit a lemezen hallasz, akkor olyan és ezen nincs mit szégyellni és nincs mit magyarázni.

Tomi: Eddig sem voltunk egy vidám zenekar, és az utóbbi időben sem lett kevésbé lehangoló hely a Viharsarok. A Holtágak az Ártérben szerintem teljesen vállalható, néha meghallgatom, és teljesen jó. Ez az eddigi legváltozatosabb anyagunk talán, és a leghosszabb is a maga közel 20 percével. Továbbá ezen a felvételen szerepel először Máté, így az ének terén is van változás, de jól megoldotta a feladatot a srác. Fejlődni persze mindig van hova, közel sem lett tökéletes a legutóbbi anyag sem, de biztos vagyok benne, hogy a következő anyaggal is meglépjük azt az egy lépést előre, amit az előző cd-knél is sikerült. Remélem, hogy év végére sikerül is valamit összehozni...

Gida „nyilatkozta” valahol, hogy már nem büszke a korai lemezekre, miért is? Azok a dalok valahogy konkrétabbak voltak.

Gida: Én csak az Ingegno-s splitre nem vagyok abszolút büszke. Azon akkora bakik vannak, hogy nem bírom végig hallgatni. Pedig voltak rajta jó témák. A többit szeretem. De a kedvenc az utolsó anyag. Nem tudom, mit jelent most az, hogy konkrét ezzel kapcsolatban. A szövegek vagy a zene?

Bandi: Szerintem büszke ő rájuk, de tény, hogy a kettes lemez, az Ingegno split borzasztó pontatlanul lett feljátszva a stúdióban, leginkább ezen változtatna. Én a Békés Idők lemezen változtatnék, zeneileg nem tartom rossznak, de rászánnék még pár napot a keverésére.

Máté: Most nem tudnám megmondani, hogy hol nyilatkozhatott ilyet Gida, mivel koncerteken is fele-fele arányban bukkannak fel régebbi illetve újabb számok, s mindenki ugyanolyan elánnal nyomja őket. Számomra a régebbi lemezek is ugyanolyan alapok:)

Tomi: Az első két cd százezer évvel ezelőtt, 2002-2003 táján készült. Akkor még kicsit más volt a stílus, ami mai füllel visszahallgatva azért eléggé kiforratlan volt. A Békés Időktől kezdve dobol Bandi a zenekarban, ott váltottam én is gitárra, akkortól indult el a banda a mostani irányban. Szerintem semmi gáz nincs azzal, hogy az embernek nem tetszenek már annyira azok a számok, amiket 7-8 évvel ezelőtt irt. Inkább az lenne ciki, ha még mindig azokat nyomatnánk... ami egyébként előfordul, haha.

Az évek alatt egyre durvul a zenétek. Milyen hatással volt ez a közönség összetételére?

Máté: Szerencsére a közönség fogékony az efféle zenékre, s most nem is csak hazánkra kell gondolni, de az utóbbi években itthon is fejlődést indult el ezen a téren, hogy nyitottabbak az emberek egy olyan zenekarra is, akit nem igazán lehet besorolni sehova sem. Van pár arc, aki elpártolt a bandától olyan címszóval, hogy ez már nem az igazi Another way. Nekem erről az a véleményem, hogy lehet, hogy egy x éve létező zenekarról beszélünk, de még annyi minden van benne ebben a bandában, hogy nem kéne leragadni bizonyos korszaknál. Az új lemez is Another way, s a régebbi is egyaránt.

Gida: Hát lehet, hogy durvul, de ugyanakkor dallamosabb is. Igazából sosem volt szempont hogy ez tetsszen akkor most mindenkinek. Biztos volt, akinek nem jött be ez, de szerencsére volt akinek tetszett és újabb emberek is megismerték a bandát. A közönsége a zenekarnak az évek folytán cserélődött azért, de maradtak „ősi” arcok is!

Bandi: Szerintem nagyjából ugyanannyian járnak le a koncertekre, mint annak idején. Van irántunk érdeklődés és ennek nagyon örülök.

Tomi: A koncerteken cserélődnek az arcok, lassan 8 évesek leszünk, és ez elég sok idő. Általában nem azok járnak már a bulikra, akik annak idején, sok zenekar is (mondhatnám, hogy a legtöbb) feloszlott már, akikkel kezdtük, és akikkel együtt nyomattuk a koncerteket. Az emberek általában vevők a durva zenékre, ez régen is így volt, de igazából fogalmam sincs, hogy ki hallgat Another Wayt az ismerőseinken kívül :)

Lesz még olyan AW dal amiben nem lesz 17 téma és 8 váltás és mindenféle káoszcore kavalkád?

Máté: Nem szoktuk előre eltervezni, hogy milyen lesz egy nóta. Persze megpróbáljuk a saját szánk ízére gyúrni a dalt, s négyünk szűrőjének végeredménye egy-egy nóta. Lehetséges, hogy a közeljövőben még dallamosabb lesz a történet, illetve az is előfordulhat, hogy még emészthetetlenebb.

Bandi: Szerintem nem olyan vészes a dolog mostanában sem. Az előző lemezen is ott a Döntő Pillanat és a Mocsár című számok, amik totálisan közérthető, egyszerű punk-hardcore témák a régi idők szellemében. Az viszont tény, hogy több a riff, volt egy csomó fejlődés a hangszeres tudásunk terén és korántsem csak az említett stílusra gerjedünk, hanem jóval brutálisabb zenékre is.

Gida: Szerintem biztos lesz. Bármi lehet, nálunk nincs kikölcsönözve a szabálykönyv, hogy hogyan kell dalt írni. Mi tényleg azt toljuk évek óta, ami kijön. De a Holtágak lemezen sem annyira komplex egyik dal sem szerintem. A Döntő Pillanat, A Butaság Földjén, Mocsár, Visszafordíthatatlan, Tévhit, ezek teljesen egyszerű A.W. dalok. Valamelyik kérdésedre visszatérve, szerintem ezek elég konkrétak.

Tomi: Végül is simán lehet... de az sem baj, ha nem lesz ilyen :)

Máté személye homályos számomra. Tudom, hogy aktív tagja vagy a színtéren kérlek, mutasd be magad.

Máté: Jelenleg az AW mellett még 2 zenekarban nyomatom. A Wasted struggle (http://www.myspace.com/wastedstruggle) illetve a Step on it (http://www.myspace.com/steponitallschool) zenekaraiban.
Vannak még projektek, amik meg lesznek valósítva, de arról majd később: ) Illetve meg szeretném még említeni a Dallas nevű zajformációt, amiben a teljes AW tagság mellett még egy szegedi/pesti csajszi is nyomatja, akit Juditnak hívnak. Nem tudom, mióta vagyok aktív tagja a színtérnek. Rólam annyit érdemes tudni, hogy játszottam pár zenekarban, illetve koncerteket szervezek egy jó pár éve. Az Another waybe úgy kerültem be, mint nagy AW fan, szóval eléggé nagy megtiszteltetés volt ez számomra. Megfordultam pár pesti AW bulin, s amikor Gida nem tudott megjelenni egy koncerten, akkor rám gondoltak a srácok, mint beugró arc.
Aztán olyan jól alakultak a dolog, hogy ott maradtam : )

Gida gondolkodtál már azon, hogy pszichológushoz fordulj?

Gida: Ezt most mire érted? Arra, hogy legyek egy „átlagos normális ember”? Akkor inkább nem fordulok egy ilyen orvoshoz. Én így vagyok Gida, oszt kész:).

Miért fontos hogy ingyenesen letölthető az össze anyagotok? DIY banda vagytok? Van ennek értelme?

Máté: A mai világban már nagyon fontos egy magunkfajta bandának, hogy ingyen közzétegye az anyagait, mert csak így fog szájról-szájra terjedni a zenekar neve:) Emellett még az sem utolsó, hogy koncerten mit alkot az ember, hogy megjegyezzék a nevét:) Ennek az egész zeneletöltős dolognak szerintem csak előnye van, mint hátránya. Gondolj bele, mindenkihez eljuthat a zenéd, s ehhez elég csak a myspace oldalunkra látogatnod. A Chromechoes netlabelnél jött ki az új lemez, ami annyit jelent, hogy van egy lelkes zenerajongó srác, aki csinált egy myspace oldalt, s szintén letölthető formában reklámozza az anyagunkat. Ennek semmiféle anyagi háttere nincs, rengeteg tehetséges, király bandát gyűjtött össze egy helyen, ami nagydolog, s eléggé elterjedt már a netlabel híre is. Szerintem ez óriási dolog!

Gida: Hmmm, van más megoldás szerinted? Egy ilyen bandának, mint mi is? Persze, hogy azok vagyunk. Totál d.i.y. minden. A koncertek, lemezek, a zenekar weboldala meg minden. Az ingyenes letöltés egy nagyon jó dolog! De akinek kellett kézzel fogható cd, lehetett beszerezni nálunk. De szerencsére nincs is talán már. 8 év és totálisan a d.i.y. útján ment a zenekar, de ha valaki ezt másképp gondolja, szívesen megbeszélném a dolgot vele.

Bandi: Totálisan DIY banda vagyunk. 100%-ig. Rengeteg értelme van, hogy ingyenesek a lemezek, főleg mert így például meg is hallgatják az emberek, ráadásul ezért egy forintot sem kell fizetniük. Aki akarja, az pedig megveszi eredetiben. A letöltés-számláló mutatja, hogy eddig majdnem 600 egyéni felhasználó szedte le az utolsó anyagot, szerintem ez egy ennyire extrém lemez esetében tökéletes eredmény, főleg ha azt is nézed, hogy magyar szövegeink vannak. Meg az emberek ne a lemez árával támogassák a bandát, hanem jöjjenek inkább el egy koncertünkre és nézzék meg mire vagyunk képesek ott. Amúgy én személy szerint semmi örömet nem lelek abban, ha eredetiben is birtoklok egy anyagot. Borító és körítés ide vagy oda, a zene fog dönteni. Soha nem gyűjtöttem se CD-t, se bakelitet, maximum másolva volt meg minden, így kicsit önbecsapásnak is érezném, ha hirtelen elkezdenénk 7"-eket kiadni. Amúgy nagyon furcsának találom, hogy sokan nem tudják hová tenni ezt a dolgot. Nem tartanak minket hitelesnek, mert ingyenesek az anyagok. A múltkor egy német bulin értetlenkedett ezen egy arc. Nem hiszem, hogy a zenélésben volna az önzetlenség kifejezésének ennél jobb módja.

Tomi: Egy magunkfajta zenekar számára csak ez az út járható. DIY banda vagyunk, igy is van jól, ez a jövőben is marad így. Ha ingyen letölthető a cucc, akkor sokkal több emberhez eljut. Pontosan nem tudom, hogy hányan töltötték le a legutóbbi anyagot, de sok százan, az biztos. Ennyi cd az életben nem fogyna el, aki pedig szívén viseli a zenekart és rászán 500Ft-ot, az beszerezheti a koncerten, és akkor van hozzá szép színes borítója is. Mondanom sem kell, hogy egyik esetben sem keresünk vele semmit.

Bandi hogyan keveredtél a Jack-be? Mik a tapasztalataid?

Bandi: Dobost kerestek úgy fél éve, nekem meg rengeteg szabadidőm volt és jelentkeztem. Otthon megtanultam a számokat, nyomtunk 4-5 próbát és már koncerteztünk is. Szeretek ott is játszani, a koncertek általában nagyon jól sikerülnek, bár egyesek szerint túl gyors velem a banda. Azért próbálok odafigyelni. Örülnék, ha tudnánk többet próbálni a Jackkel, de a földrajzi távolságok miatt ez jelenleg kivitelezhetetlen.

Vélemény a választásokról? Minden a papírforma szerint alakul?

Máté: Megmondom őszintén nem szeretek belefolyni a politikába. Olyan szinten undorok az egésztől, hogy nem is mentem el egyszer sem szavazni életemben. Most ezért meg lehet kövezni, de ez van. Teljesen le kéne cserélni az egész csoportosulást, mert 4 évente a szart a még szarabb váltja, ennyi!

Bandi: Röhejes az egész, az egész magyar politika élettel együtt. Tartok tőle, hogy 10 éven belül totális mélypontra kerül az ország és bekerül a csődállamok közé. Talán nem annyira közismert, de a közgazdaságtani úgynevezett nyomorultsági mutató szerint kis országunk így is a legalsó harmadban tanyázik, a várható átlagéletkor folyamatosan csökken, az emberek butulnak és betegek, az egész nemzetet nyomasztó iszonyatos államadósság-problémát meg mindenki csak kerülgeti. A nyugdíjrendszer és az adórendszer tarthatatlan állapotairól ne is beszéljünk. Persze ezeket mindenki érzi a saját bőrén is, de valamiért mégis egy négyévenkénti vokstól remélik a változást. Nekem személy szerint elegem van belőle, hogy ilyen faszfejek pazarolják a drága időmet, pénzemet és fiatalságomat.

Gida: Nem voltam szavazni és nem is érdekel. Az egész egy büdös disznószar. Haver, én utálom a politikát, bár szoktam vele foglalkozni, de abszolút független képviselő vagyok:). Élni és élni hagyni. Ez a mottóm

Tomi: Sajnos nem tudok tapsolni az új kormánynak sem, nyilván bennem van a hiba...

Tomi veled mi a helyzet? Mennyire érzed magadénak ezt a grind/fastcore cuccot? Ha hülye a kérdés küldj el a picsába!

Tomi: Azért játszunk ilyen zenét, mert ez az, amit mind a négyen magunkénak érzünk, szóval hülye a kérdés :) Persze rengeteg más stílust is hallgatunk, Gida Hendrixre és a Black Sabbathra esküszik, Bandi magnójából Bad Religion és Asian Dub Foundation szól, Máté Deftones-ra ugrál páros lábbal én pedig Electric Wizardot léggitározok :) Tényleg sokféle zenét hallgatunk, de a próbateremben csakis a gyors fastcore témák gomolyognak ki a hangszerekből...

Az undergroundban is megfigyelhető az a „trendiség” ami a popzenét jellemzi. Mindig van valami hullám ami fölkap bizonyos bandákat, stílusokat. Nem vágom a hazai viszonyokat jelenleg, most mi épp a divat?

Máté: Magyarországon, ha valamilyen zenei stílus divat, akkor azt nem kell óriási számban elképzelni, csak a szokásos formában. Rengeteg stílust lehet manapság felsorolni, gondolok a modernebb dolgokra, ahol keverednek a metal/hardcore hatások. Nem mindegy manapság, hogy milyen címkével látsz el egy bandát:) Komolyan:) pl: rengeteg grindcore/hardcore banda, ha a „megfelelő” skatulyákkal lenne ellátva, akkor lehetséges, hogy nagyobb nevük lenne. Az a baj, hogy a színtéren belül is eléggé nagy zenesznobizmus megy. Akármennyire is vagyunk x éve, valaki, egy bizonyos csoport nem akar tudomást venni rólunk, de lehet nem az ő hibájuk miatt.

Gida: Hehe, annyira pici itt az egész dolog, hogy itt szerintem nem beszélhetünk szcénán belüli divatról. Annak, ha valamelyik banda kissé sikeres, én csak örülni tudok.

Bandi: Az Another Way :) Ha jól veszem észre, most éppen a Rákosi-Puszta-féle vonal a divat. De a divat nem jó kifejezés olyan bandák leírására, amiket így is maximum 100 ember hallgat.

A rengetek hétköznapi probléma közül melyik az, ami a legsúlyosabb Magyarországon szerintetek? (pénztelenség, rasszizmus, kilátástalanság, stb, stb)

Máté: Amit elmondtál, az a 3 eléggé jellemző sajnos. Mindegyikről tehetünk, hogy kialakult, de próbáljunk meg tiszta fejjel élni, de emellett még élvezhetjük az életet. Nem tudom, mi lehetne a megoldás, hogy jobb legyen mindenkinek, talán az individuumnak kéne radikális változást hoznia saját magában.

Gida: Szerintem mindhárom, amit felsoroltál. Egyik generálja a másikat sajnos. Személy szerint rühellem ezt az egész országos helyzetet. Jó, oké, szeretem ezt az országot, de amit adott eddig, az egy jó nagy büdös fos! Számomra most a legszánalmasabb ebben az országban a sok kis történészt játszó barom...

Bandi: Ezt most bő lére fogom ereszteni. A magyar viszonyok legnagyobb problémája, hogy stagnálunk. Szerintem nem sokkal vagyunk előrébb mint 1989-ben. Lehet, hogyha most ezt egy kommunista szimpatizáns olvassa, akkor kiakad, de leszarom. Be kell látni, hogy Magyarországot a kádári rendszerben ránevelték az állandó rettegésre, a gondolkodásmentességre, a korrupció iránti hajlamra és az irigységre és a gondolkodásmód nem csak egy generációt fertőzött meg. Ezért öljük egymás a munkahelyeiken, ezért gondoljuk azt, hogy dögöljön meg a szomszéd lova is, ezért fizetünk le másokat, ahol csak tudunk, ugyanakkor nem gondolunk bele, hogy ugyanezért ilyen kibaszott alacsony a termelékenységünk, ezért nincsenek innovatívan gondolkodó vezetőink sem a munkahelyeken, sem a politikában egyaránt. De ez csak a jéghegy csúcsa. Egy tisztességesen gondolkodó, művelt és életigenlő ember számára elfogadhatatlan rendszer miatt csökkent a gyermekvállalás iránti vágy is, 1957 óta csak egyetlen év volt (1975), amikor többen születtek, mint haltak meg! Az előző rendszer maradványa az is, hogy a vezetők egyszerűen nem látják be az igazságot. Hiába beszél minden adat ellenük, az iszonyatosan alacsony gyermekszám, a 0-hoz közelítő fejlődési mutatók, az iszonyatos infláció és külföldi hitelfelvétel, a szenvedélybetegek elképesztően magas száma, egyszerűen a mai napig védi őket a sérthetetlenség burka, ami gyakorlatilag az egypártrendszer legsúlyosabb maradványa. Kolláth György alkotmányjogász említette egy interjúban, hogy Magyarország leggyökeresebb problémája az, hogy a törvényt az sem tiszteli, aki hozza. Teljesen egyetértek vele. Hiába történt rendszerváltás, az átlagpolgárt nem tájékoztatták a kapitalista rendszer működéséről és új esélyeiről, nem neveltek át senkit az iskolákban a versenyre épülő gazdaságra, ezért amiben most vagyunk azt sem kapitalizmusnak, sem demokráciának nem nevezném. Leginkább valami iszonyatosan romlott, kelet-európai szörnyetegnek, ami valahol belül még mindig a régi - szintén fenntarthatatlan - rendszert sírja vissza, pedig szar volt az is a javából. Szocializmus helyett kádárizmus volt, totális személyi kultusz mesterséges, külföldi kölcsönökből finanszírozott ál-jóléttel, a mostani rendszer meg egy poszt-kádárista, áldemokratikus akármi, ahol még mindig a régi elavult oktatási rendszer és nyugdíjrendszer működik. Ez utóbbi hatalmas problémát jelent a társadalomra, ugyanis a hihetetlenül öregedő társadalomról ugyan gondoskodik, ám arról nem gondoskodik, hogy kitermelje a társadalomnak azt a fiatal rétegét, akik eltartják az egyre növekvő számú nyugdíjasokat. Ezért aztán emelkedik a nyugdíjkorhatár, de ugyanakkor csökken a nyugdíj, ami egy iszonyatosan életellenes helyzet. Az elöregedő társadalom szintén egy olyan probléma, amit egyszerűen a szőnyeg alá söpörtek, pedig irdatlan veszélyeket rejt magában, mivel az elaggott társadalom nem ambiciózus, csak ül a babérjain, nincs késztetése az újra, ráadásul egészségtelenül átrendezi a munkaerőpiac szerkezetét is, mivel majdhogynem feleslegessé teszi mondjuk a pedagógusokat, de például fokozott munkaerőigényt jelent az egészségügy területén. Ma Magyarországon körülbelül. Arról ne is beszéljünk, hogy nyílván ezt direkt hagyták végbemenni, mivel a nyugdíjas társadalom egészségügyi és munkaképtelen helyzete miatt totálisan kiszolgáltatott, ezáltal kiválóan befolyásolható és remekül egyfelé húzó szavazóbázis. Minél több van belőlük, annál jobb a politikusoknak, de annál rosszabb az alig több mint 2 millió dolgozónak. Szóval csöbörből vödörbe kerültünk, ugyanúgy külföldi hitelekből van fenntartva az országunk, mint azelőtt és ugyanúgy egy bizonyos Uniótól várjuk a csodát (csak ez most nem szovjet, hanem európai). Hihetetlennek tartom, hogy Magyarországon ezer éve nincsen életigenlő, fejlődő gazdaságú, normális politikai rendszer és az emberek ezt még mindig tűrik. Még egy dolgot akarok kiemelni: az innováció, fejlődés, haladás, család, karrier, jólét iránti vágyakat brutálisan meggyilkolja az a tény, hogy egyszerűen képtelenség hosszú távon előre tervezni.

Szerintem fontos, hogy egy zenekar foglalkozzon a szövegeiben és hozzáállásában a politikával, aktuális társadalmi dolgokkal. Hogy látjátok ezt?

Máté: Én is szeretem, ha egy banda tisztában van a körülötte zajló dolgokkal, de nem minden esetben tartom személy szerint problémásnak, ha nem orrba-szájba hangoztatják ezt:) Szerintem ezt az előzőekben le is írtam, hogy úgy próbáljon egy banda is létezni, hogy ne szálljon el a gondolataival. Például iszonyat örülök, amikor az emberek tudják a szövegeket, s magukénak érzik, mert ezzel olyat alkottam, ami maradandó nyomokat hagy, de nem szabad ezzel visszaélni, attól még én is ugyanolyan arc vagyok, mint a többiek.

Bandi: Szerintem is fontos, de nyilván nem minden stílushoz illik a nyílt politizálás. Mi nem zárkózunk el ez elől, de gyűlöljük az összes oldalt és nem vagyunk hajlandóak rész venni a nevetséges cirkuszaikban. Maradjunk annyiban, hogy az összes magyar politikus egy FASZ. „Gratulálok” azoknak, akik elmennek szavazni, mert ez vagy az a politikus olyan „szimpatikus”. Én nem ingyen krumplit meg virslit osztogató, meg négyévente egyet bratyizó, egymással óvodásan marakodó, kivénhedt embereket akarok egy komplex államigazgatást igénylő ország vezetésébe, hanem olyanokat, akikről tudom, hogy sokkal intelligensebbek nálam ebben a kérdésben és naprakészen felkészültek erre az iszonyatosan összetett és maximális rálátást igénylő feladatra.

Köszi a válaszokat srácok! Bármi, amit hozzáfűznétek ehhez az intihez ill. a bloghoz?

Gida: Köszi Tomi a lehetőséget! Ez nagyon sokat jelent nekünk! Fasza az AGYAMPOKLA blog, mindig szoktam olvasni! Szeretném üdvözölni és egy képzeletbeli lángosra meghívni a Yack-et, a Built For Life-ot, a nyíregyháziakat és minden hazai hardcorepunk zenekart! Béke és Lángos.

Bandi: Elvileg az év végén veszünk fel egy új lemezt, ami ismét ingyenes lesz. Az eddigi dalkezdemények alapján azt mondanám, hogy a legjobb Another Way lemez lesz. A próbákon ezresével dobáljuk ki ismét a szar riffeket és témákat, és nagyon remélem hogy a végére sem marad semmi sallang. A bloghoz őszinte gratuláció, benne vagytok az RSS olvasómban, hehe. Köszönjük a lehetőséget és bocsánat, ha túl hosszúak voltunk.

Kontaktus: http://www.myspace.com/anotherway666

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése