2011. december 26., hétfő

Next generation : ) fiatalság bolondság 3in1

Három srác, három különböző, de mégis azonos stílus és azonos mondanivaló. Három srác, hívjuk őket Ákosnak, Mancynak és Marcinak, interjú „3 in 1” stílusban, három legyet egy csapásra, gyerűűűűűnk! Itt a 2. rész :)


- Szerintetek mi keresnivalótok van ezen a blogon?

Ákos: Szerintem semmi, de ha már írtál illik valamit válaszolni ;)

Mancy: Mert hasonló dolgokért, és hasonló dolgok ellen küzdünk.

Marci: Fuu nem tudom, de nekem ez tök nagy megtiszteltetés!

- Hogyan lettetek „pánkok”? Mi volt az a fő hatás, ami alapján letértetek a járt útról és ilyenek lettetek most, amilyenek. Tényleg., milyenek is vagytok? Milyennek tartjátok Önmagatokat?

Ákos: Egy szobában laktam kiskoromtól kezdve a bátyámmal, Ő sok Nirvana-t, Billy Idol-t meg Prosectura-t hallgatott így kénytelen voltam én is azt hallgatni. Igazán az általános iskola befejezése után középiskolában ismerkedtem meg sok olyan zenekarral akiket a mai napig is hallgatok. A lakótelepen sokan voltunk abban az időben gördeszkások, sok skatepunk zenét hallgattam.Aztán elkezdtem bejárni a városba koncertekre és egyre több számomra új, nagyon fasza zenekarral ismerkedtem meg. Az első basszusgitáromat abból a biztosítási pénzből vettem amit azért kaptam mert eltörtem az arccsontom egy balul sikerült gördeszkás trükk miatt :D

Mancy: 12 évesen került hozzám egy válogatás cd,amin az akkori magyar zenekarok szerepeltek. The Buttholes, Iszonyat, Fegyelmező részleg, Semmi Komoly meg még páran. Nagyon megtetszettek a szövegek, a dallamok. Első ilyen koncertem egy Déli party volt ahol azon a cd-n szereplő zenekarok nagy része játszott, ez nagy örömet szerzett. Megragadott a légkör ami ott volt.. Pár éve egy Lépéselőny koncerttől kezdődött nekem a „hardcore”. Ez az egész nyújtja számomra a legtöbbet, mint zeneileg, mint érzésvilágában. A személyiségemet találtam meg benne, és egy számomra addig ismeretlen dolgot a straight edge-et, aminek azóta is híve vagyok.

Marci: Valamikor 13 éves koromban kezdődött. Pistivel, aki egyébként a gitárosunk, sokat toltuk a Tony Hawks Pro Skater PC játékokat és azokban hihetetlen jó zenék voltak. Így ismertem meg olyan bandákat mint: Dead Kennedys, Suicidal Tendencies, Bad Religion. Aztán az első hardcorepunk buli az biztosan valami Another Way koncert volt talán Békéscsabán a Black Jack-ben, előtte is voltam már punk, metal bulikban, de abban az időben az AW annyira megfogott élőben, hogy elhatároztam, hogy komolyabban beleásom magam a dolgokba. Volt valami nagy hc díler csávó a suliban és az egyik haveromon keresztül irattam vele cd-ket. Itt jött a képbe pl: HoldxTrue, Sedative Bang, YOT, Hátsó Szándék, Nesze, RLO, meg kismillió hc meg punk banda, a szövegek által pedig a mentalitáshoz is egyre közelebb kerültem. Ahogy telt az idő vettem egy dobcuccot, majd pár vállalhatatlan próbálkozás után megcsináltuk a BFL-t. Ennyi röviden a történet. Bár főleg punkot/hc-t hallgatok, és ez rengeteg dologban befolyásolja is az életem, de nem szoktam magamat így nevezni, elég helyen meg van az ember bélyegezve az életében (politika, vallás, stb.), nem akarok több bélyeget, attól függetlenül, hogy ez jó vagy rossz-e.
Egyébként csendes, visszahúzódó (bár igen kritikus) gyerek vagyok és így igazán nem is szeretek kitűnni a tömegből, feltűnősködni, viszont mindig szerettem a tömeggel szembe menni.


- Elégedettek vagytok az elér eredményekkel? Elégedettek vagytok az életetekkel és a társadalomban betöltött helyetekkel, „szerepetekkel”?

Ákos: Ma már nem gördeszkázok maximum néha kimegyek egyet gurulni, de aktívan már nem művelem a sportot. Viszont egy gördeszkás boltba dolgozok ami tök jó mert egész nap hallgathatom a kedvenc zenéimet,ha nagyon unnám már magam mindig betéved egy-egy haver a boltba dumálni, szóval elvagyok. Próbálok mindenhez a legpozitívabban hozzáállni amibe belekezdek. Drog, alkohol és hús mentes életet élek, de nem próbálom ráerőltetni senkire sem a nézeteimet.

Mancy: Az életemmel nagyrészt elégedett vagyok. Amivel nem azon meg próbálok változtatni, már amennyire lehet.

Marci: Elégedett nem vagyok, sok hibám van, de próbálok úgy élni, hogy ne rúgjak bele senkibe.

- Mindegyikőtök játszik zenekarban.. Szerintetek ezekbe mi a közös. Kiknek és miről szólnak. Mi a célotok a zenekarokkal?

Ákos: Szerintem a közös a három zenekarban, hogy hardcore-hardcorepunk zenét játszunk, ki a döngölősebbik ki a táncolósabbik fajtából. Valamint mindegyik zenekart fiatalok alkotják. A Positive Mind számai leginkább az emberi kapcsolatok felépítéséről, tönkremeneteléről, hiányáról szólnak, de alapvetően az általunk látott negatív képet adják elő illetve a pozitív megoldást/megoldásokat taglalják. Nem akarjuk megváltani a világot, ez nekünk csak egy hobbi, a lényeg, hogy jól érezzük magunkat a baráti társaság tagjaival. Bár a zenekar inkább olyan mint egy család, ahol figyelünk egymásra, egymás problémáira, és közösen keressük rájuk a megoldásokat is amikor tehetjük.

Mancy: Mindegyik zenekar a magyar hardcorepunk színteret gazdagítják. Célunk, hogy különböző problémákat a zenekar szempontjából mutassunk be, és ezáltal az emberek érezzék át azt amit mi mondani szeretnénk ezzel az egésszel. Fontosnak tartjuk, hogy mindezt „őszintén” adjuk elő.

Marci: Sajnos nem ismerem a másik két srácot, de a PM-nak pl. múlthéten írtam e-mailt és tök kedvesen válaszoltak meg tényleg pozitívan, nekem pedig ennyi pont elég, hogy valakiről lejőjjön, hogy jó arc. Egyébként tudtomon kívül biztos találkoztam már velük egy-egy bulin. A zene természetesen ugyanolyan srácoknak szól mint amilyenek mi vagyunk, olyan dolgokról amik basszák a csőrünket. A célom mindössze a legjobb barátaimmal zenélni, új barátokat szerezni, némi mondanivalót közvetíteni és néha kiszakadni a mindennapi szürkeségből.

- Mindegyik zenekarnak van legalább egy demója. Milyen visszajelzéseket kaptatok? Ti magatok elégedettek vagytok vele? Új anyag várható a közeljövőben tőletek?

Ákos: A demoval kapcsolatban az elégedettség változó a zenekar tagjai szerint. Ezt úgy értem, hogy senki sem tartja a 100%-osnak, van aki elviseli, van aki nem. Én személy szerint megvagyok vele elégedve, amit saját magunk kitudtunk hozni a próbateremben a lehetőségeinkből azt szerintem maximálisan kihoztuk. A visszajelzések mindenképpen pozitívak. A minőség nem emeli a studio bandák közé a zenekart, de demonak tökéletes. Az új anyag szeptember elejére várható, egy hét számos EP, ez már úgymond "studio" körülmények között lesz rögzítve Zircen, reméljük a legjobbat.

Mancy: A mi felvételünkön jelenleg itthon dolgozunk, de szeretnénk minél előbb nyilvánossá hozni a számokat. Sajnos kevés itthon azoknak a száma akik ehhez hasonló zenét hallgatnak.

Marci: Jaja, csináltunk egy demo-t még tavaly nyáron, többségében jó kritikákat kaptunk rá, bár ezek többnyire az ismerősök köréből kerültek ki. A felvett számok között volt már 2 éves is, ez meg is látszódik rajta.. Én személy szerint már letagadnám azt a demo-t.. Azóta úgy alakult, hogy 4-en folytatjuk a zenekart, és az új számokat is így írtuk, és ezzel együtt a dolog zenei része is elég sokat változott, jóval punkosabb irányba. Ha minden jól megy augusztusban felveszünk egy lemezt, 10 vadonatúj pörgős hardcorepunk track lesz rajta, amiből 8 már kész is van. Ha pedig ez kész van, ősszel szeretnénk nyomni egy kis túrnét a Dunántúlon is. Ezenkívül pár fasza project banda is tervben van de ezeket elég nehéz összehozni.


- Tudom, hogy kreatívak vagytok más téren is (blog, fanzine, vagy akár mondjuk a gördeszka). Mesélnétek ezekről? Szerintetek miért érdemes csinálni ezeket? Fanzine vs Blog vs gördeszka? Előnyök, hátrányok?

Ákos: Én csak a gördeszkázáshoz tudok hozzászólni, mert blogot nem vezetek, fanzine-t meg nem írok csak olvasok. Nekem a gördeszkázás volt anno a menekülés a hétköznapok nehézségei elöl. Volt, hogy reggeltől másnap reggelig hajtottam, ha úgy tartotta kedvem. Imádtam a zörgő csapágyak hangját, szabadnak éreztem magam akárhányszor deszkára álltam és elindultam valamerre. Gurulni vagy trükközni az teljesen mindegy volt számomra csak deszkázhassak. Előnye maximum az volt, hogy jó kondiban tartotta az embert, hátránya meg maximum a sérülések amik nélkül nincs fejlődés. Szóval ha lesérültem se volt hasztalan, ha felgyógyul az ember egy komolyabb sérülés után, sokkal nagyobb erőbedobással küzd majd, hogy bizonyítson magának- Igenis ezt megtudom csinálni...

Mancy: Én jelenleg pólótervezéssel foglalkozom, ami KLclothing néven működik, ezt szeretném hogy minél több emberhez eljusson, mert örömmel tölt el, hogy más emberek viselik a gondolataimat. Egy rajzos blogot is szerkesztek régebb óta, amiben érzéseim, gondolataim tükröződnek. Pár éve görkorizok, ami egy szép napos délután rengeteg örömet tud okozni.

Marci: Ami nálam leginkább játszik az a fanzine. Most fog kijönni a Solidarity nevezetű lapomnak a második száma, már csak az utolsó simítások vannak hátra. Igazából nem tudom hogy van-e értelme. A visszajelzések mindenesetre nagyon jók. Meg is lepődtem rajta. Az első számból én kb. 60 példányt fénymásoltam (amik hamar el is mentek), meg Pesten nyomtatta és terjesztette a Dzsukhell disztro, akiknek ezúton is hatalmas köszönet! Aki ír annak küldök az újból, amúgy ingyenes, de szívesen cserélek is akármire. Ezenkívül neten is hozzáférhető és több mint 200-an rá is klikkeltek már (myspace.com/solidarityfanzine). Szóval ezzel teljesen elégedett vagyok. Ezenkívül van egy blogom (allinthehead.blog.hu), nagyritkán írok bele, de erősen elhanyagolt, főleg bulikról írok meg ha valami nagyon felidegesít, nem is nagyon olvassa szerintem senki:-D. Jó lenne komolyabban csinálni, de néha elég ingerszegény az életem. A deszkát meg régen én is próbáltam de béna voltam hehe

- Ha már ilyen „3in1” az interjú címe, mondatok nekem 3+1, számotokra örökérvényű lemezt? Ugyanezen mennyiségű 3+1-es listát szívesen vennék a jelenlegi magyar zenekarokkal kapcsolatban

Ákos:
Lemezek:

1. Youth Of Today - We're Not In This Alone, 2. Lépéselőny - Felépítjük Újra, 3. Hold X True - A Mi Utunk +1. Hátsó Szándék - Álmatlanság

Zenekarok:

1. Suicide Pride, 2. Liberal Youth, 3. Tisztán a Cél Felé, +1. Social Free Face

Mancy:
Verse: Rebuild, Have Heart: Songs to scream at the sun, Killing The Dream: Fractures, Sinking Ships: Disconnecting

4 kedvenc jelenlegi magyar zenekar: Think Again, Plan Beer, New Dead Project, Iszonyat.

Marci: Áhh, öreg ez lehetetlen.. na jó megpróbálom, de rengeteg holtversenyes van Bad Religion - No Control /ez tuti/ Minor Threath discography lemez, Gorilla Biscuits - Start Today +AC/DC - dirty deeds done dirt cheap - mert életem első rokkklemeze.
Magyar bandák közül is rengetegen tetszenek, azért itt van pár: Another Way, Laces Out, Libido Wins, meg mondjuk a debreceni Hanoi -mert jófej srácok és sokat tesznek a debreceni szcénáért.

- Mennyire látjátok problémának a szintéren belüli homofóbiát és szexizmust? Van? Létezik? Okoz problémát? Ha igen, hogyan és miben látjátok ezen problémák orvosolásának lehetőségét?

Ákos: Szerintem egyikkel sincs probléma a szintéren! Véleményem szerint minden embernek szíve joga, hogy eldöntse hogyan keresi a boldogságot, értem ezt testi lelki aspektusban. Egy szó mint száz legyen nő vagy férfi a homoszexualitás számomra olyan fajta dolog, hogy legyen mert tökéletlen ez a világ.

Mancy: Én ilyet személy szerint nem tapasztaltam.

Marci: Ez egy elég összetett probléma, én személy szerint nem igazán érzem magam úgymond szintértagnak. Eléggé elszigetelt helyen élek itt a Viharsarokban, illetve Debrecenben (ahol tanulok). Pénz híján ritkábban jutok fel Pestre, esetleg Dunántúlra. Ismerek embereket, vannak barátaim itt-ott, de átfogó objektív véleményt nem tudok alkotni. Bár úgy gondolom, hogy ezen problémák hátterében döntő többségben csak a tudatlanság, és a nemtörődömség áll, nem pedig a direkt diszkrimináció. Általánosságban pedig, fontos ezeket a dolgokat térben és időben megfelelően kezelni. Egy normális fejlődőképes társadalom az ilyen attitűdöket értelemszerűen levetkőzi, de egy olyan megrekedt társadalomban mint a miénk, ezek a dolgok nem természetesek sajnos, sőt nem ritkán szélsőségessé válnak. Ezért szerintem a problémák valós megoldásához, mélyebbre kell ásni. Ugyanakkor a feminizmus és a gender ideológia radikális irányzatait már feleslegesnek tartom.
- Okkay skacok, köszönöm a válaszotokat! Utószó? Üzenet? Még valami, amit szeretnétek megosztani az olvasókkal?

Ákos: Nem leszünk soha sztárok és lehet, hogy nem vagyunk tökéletesek, de legalább valódiak vagyunk!

Mancy: Köszönet mindenkinek akik miatt most ilyen vagyok.

Marci: Én kössz a lehetőséget! király a blog, jó, hogy sokféle zenekar teret kap itt. Szóval további sok sikert hozzá! Olvasóknak: legyetek kedvesek egymáshoz, ez sokat számít! Helló!

Zenekari kontaktok:
POSITIVE MIND: http://www.myspace.com/positivemindvp
BUILT FOR LIFE: http://www.myspace.com/builtforlifehc
TRUSTING:… készülőben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése